Memaparkan catatan dengan label Kawan. Papar semua catatan
Memaparkan catatan dengan label Kawan. Papar semua catatan

Isnin, 4 Jun 2012

Jalan2

Petang sumee! Ramai lah orang yg pegi becuti jauh2 kan cuti ni, tapi kitorang pg bercuti sehari ja. Haha. Tak yah p jauh2 dah. Plan asalnya nak pegi kenduri kawen umah kawan jek. Yelah cuti2 camni takyah masak pn xpe, hari2 ada kenduri. Hihi. Tapi saya agak tak minat pg kenduri. Hoho. setakat umah kawan2 atau yg rapat tu pegi lah. :)


Nak dijadikan cerita, hari tu langsung xplan pon. Cuma cakap kat member, esk pg umah Umi. So oke lah. Rumah Umi tu kat Kg Pong. Act bukan umah dia, umah sedara dia. Kitorang pon pegi lah, nek moto jek sebab xjauh sgt pn, hehe. Member2 rapat jek yg p ni, Scha, Hany, Hanim, Ilah, Anis, Myra, Eyra, Huda,Syifa. Ha adalah dalam 6biji moto sumenye. Kehkeh. Macam2 masalah plak yg terjadi ari tu. Orang ni xdak moto lah, kna g amek dy lah. Haha tu lah plan dari awal. Tapi oke je, pastu sume oke lah. 


dah sampai.. Kenduri kat kampung ni len sikit suasananya.. 


Hany. Perut kenyang muka pn kenyang lah. Tak gitu? Haha


Subject utama lain, focus lain. Tak pasan plak. Kehkeh







Pas abes makan sume duduk sat je, pastu terus balik sebab macam2 hal pulak. Minyak moto xdak lah, adehh. Paham2 je ah kampung ni, Stesen Minyak pn sikit je. Ilah, Syifa je yang balik dulu. Kitorang balik gak, tapi pegi meronda tengah2 hari tu. Nek moto kan, panas cahaya matahri tu mmg lah, tapi dah kena angin jek ;)


Masa ni kat Kampung Sireh kot kalau tak silap. Baru pertama kali lalu kat sini walupn sebenarnye xla jauh sgt pn dari kg sendiri. Haha. 


Benti kat Kg Sireh tu. Amek angin dulu. Muka pn dah mcm ape dah. kehkeh










Lalu kot kampung2 ni memang best gila sebab sawah je sepanjang jalan. Nampak hijau kuning je. So pe lagi, plan nak g photoshoot terus lah. Kehkeh. Nak amek kat tepi jalan ni panas sgt plak, dengan org lalu lalang lagi. Tetibe je hanim plan g amek kat sawah tok dia. yg tu mmg masuk dalam sikit. Baru kelasss. Cekidauut~


Ni lah jalan nak ke bendang grandma Hanim tu. Jauh gak kot baru nak sampai.



Yeahh dah sampaiiii~







Yeahh cantek gila kan. 




Gambar aku memang xdak lah awal2 ni.. Disebalik setiap gambar2 ni adalah scha.. sobs2..


Memang best gila lepak kat sini~





Barulah nampak muka scha. Haha.. Selebet dah, tgk lah tudung pn dah jadi apa sebab nek moto kan. Ni je lah yg tak bestnya lau nek moto. Habis rosak tudung. Hoho


Me wit Anis n Hanim















Dalam hutan pon bole~ Hahaha



Hany tu muda setahun senanye dari scha.


Ada sapa2 berminat?


Kitorang keluar dari pukul 12.30 sampai la pukul 6. Boleh gitu? Haha.. Letih xyah nak kata la sebab dk atas moto lelama2 ni. Macam baru belk camping je. Letih gila kot. Memang best la. Ilah, Umi, Huda, Myra jangan jeles oke! 


Nah tuk korang yg baca entry ni!


Rasanya dekat 5,6 kali gak la ulang alik kot KLS tu. KLS stand for kampung lebai saman. kehkeh. Sepanjang perjalanan tu pnadela dekat 4,5 kenduri. Nak je singgah kalau bole, tp dah kenyang sangat. hoho





blablabla :  Nanti pg lg oke! 






Jumaat, 1 Jun 2012

Happy Birthdayyy kawann!

31 Mei adalah hari lahir seorang kawan baik saya suatu masa dahulu. Hm, rasanya syifa xkan baca blog ni kot. Hehe.. Kenal dengan Syifa ni masa scha form 1 tahun 2010. Masa daftar asrama smkdsa dulu, dapat satu dorm ngan Syifa nih. Awalnye xrapat pon, tapi lepas tu dah jadi BFF dan. Tp skarang xtau la dia mcm mane, dah lama lost contact ngan dy.. sobs2.. Mcm ne pon kita tetap kawan yeahh. Sebab korangg la penghibur ak kat asrama dulu, kalau takdak syifa nih asanya hidup kat asrama tulah paling bosan dan xbermakna sekali. 


Ni gambar tahun 2010. 


Hehee i really mish u fren.. Bila la dapat bergelak ketawa macam dulu lagi. Slalu msg je, tu pon ada la 5bulan sekali ke. Haha. Nak buat camne, masing busy. yeke? hm. Masih ingatkah awak kt saya syifa? Kita pegi photoshoot kat satu skolah sama2, haha. Hari jumaat sabtu je kalau tak balik, kita, Azie, Atin mesti jalan2 satu sekolah, pastu amek2 gambar. Sangat happy dengan awok2 semua.. 




Saya saaayanga awak syifa! Tak kira lah apa pn yang terjadi, awk mmg tetap dalam list bestfren saya oke. Cuti ni harap sgt dapat jupe awak, yelah bila lagi. Nanti korang dah balik asrama. Ingat lagi kat asrama dulu, waktu prep, orang buat keje skolah, study, kita sebok sembang2 sampai lah 15minit sebelom prep habih, barulah sibuk wat homework. kankan.. Haha. kita lah, azie ngan fain skali. Serious kelakar la bila ingat balik sumer ni.. Rindu gile kot kat sumer ni.. Memang kenangan yang takleh dilupakan.. :') Untunglah saya ada kawan macam korang ni.. 



Dulu kat hostel, kita lah slalu kena dengan senior2 kan. Yelah diorang tu baik, sumenye betol. Tapi kalau kita, yang betol pon jadi salah, yang salah tu laagi la salah. Kan kan? but thts life rite.. benda tu dah lama pn berlalu.. sobs.. Type entry ni dengan penuh kerinduan kot. Like seriously. Ha ingat tak kat abang senior sorang ni? Haha im sure kalau aku ckp mcm ni, korang suma mesti ah tau dah sape kan. Bukannya nak kutuk, bukannya nak dendam ke apa. tapi memang dia sangat sangat sangat kejam pon aite.


Dia memalukan kita sume hanya sebab salah yg bukan salah kita. Sebab org lain plak tu. Dan orang yang buat boleh plak buat taktau je kan? Tak rasa bersalah langsung. Yg senior tu plak bukan nak tanya dulu ke benda yang betul. Main cakap je, dah lah bahasa Ya Allah sakit hati aku ingat balik. Mentang2 lah dia senior masa tu, kitorang form 1 lagi, ingat kitorang tak matang lagi la, serious sejak hari tu dah hilang rasa hormat kat sia slama ni. Selama ni kita hormat dia sebab yelah nampak baik je, tengok2 macam ni rupenye. Memanglah zahir orang nampak baik, tapi sebenarnya mcam apa je. 




Malas la nak cakap lebih2, kang orang cakap tak baik la kata mcm tu. Yelah orang yg mendengar takdelah rasa apa sgt, tapi org yg lalui nya sendiri mesti faham punye lah. Tapi takpelah.. dont worry saya dah maafkan abg.. Malas dah nak ingat benda2 camni lagi. Lagipon dah lama pn berlalu kan. memang sakit hati dan memalukan, tapi at least mulai hari itu, saya dapat belajar benda baru. Yang saya tak kan percaya kat orang mcm tu je, bila kita buat baik, senyap, orang senang2 je pijak kepala kita kan.




Time kasih la sebab buat kitorang sedar sumer ni. Sampai bila2 takkan boleh lupa tau. Walaupn saya yakin abg tu sure xrasa apa pon masa buat mcm2 haritu. Its ok lah.. benda lama rite.. Dah basi pon.. Saja je teringat.. heh..   

Last but not least,


Happy Birthdayy dear Fren!
Happy Birthdayy to youu Nurul Syifa Bt. Abdullah.
I love youuu sooooo muchh!
Moga awak terus berjaya dalam apa pn bidang yg awk ceburi..
Jangan lupakan saya okee. Hee lebiuuu!


blablabla :  Missing someone can turn the pain into pleasure
if we know they're missing us too.. 


Khamis, 31 Mei 2012

Sehari bersama mereka Part II

yuhuu., rasanya dah lama entry ni tertunda.. kali ni kira jadi lah. nak cover balik entry lepas2 masa cuti camni lah. kankan? nanti bukak skolah memang scha tak update selalu dah la, online pn kejap jek. yeah, faham2 je lah. *sigh..


so sambung balik cite aritu, lepas balek je dari kilang repeyek Che Yah tu, kitorang ke muzium padi pulak. Anyone kat sini yang dah penah pegi muzium padi? Sure kedahan semua mesti dah penah pegi gak kan. So uols kalau nak tau lebih lanjut tentang Muzium Padi bole klik SINI . Rasanya kalau ada yang datang bercuti kat kedah ni, mesti singgah Muzium Padi gak an? Yang menariknya muzium padi ni ialah lukisan mural kat dalam tu lah. Lukisan tu menggambarkan suasana kawasan sekitar Muzium padi dan Gunung Keriang tu. Memang umphhh lah! nampak sangat real oke. Ya Allah kagum gila scha tiap kali tgk lukisan tu. Pemandangan yang sangat2 indah.. Awesome~

Sampai2 je kat Muzium Padi ni, apa lagi, photographer pn memulakan tugasnya lah. hewhew. Itu saya dengan bestie saya, Zaharah Tasnin.

Me wit Eyraa

Me wit Hanim aka Intan Ladyana



Itu adalah Muaz. Pelajar SMK Naka kalau tak kenal dia tak sah lah. Haha. memang sangat terkenal bukan saja kat skolah, kat kampung pon. kehkeh.

yeah, masing ada banyak tenaga untuk senyum! Haha. Umi yang tak ready lagi nak amek gambaq, haha. Me, Zara again n Myra.

Tu kami dengan cikgu math yang tersayanggggg <3

Muaz diapit dua kanak~ ampunn..

budak2 gila camera, Say Cheeeeeseeeeee!

Ini lah kawan2 aku yang riuh habiss. tanpa diorang memang sunyilah hidup saya.. 

yeahh, aku lagi! Haha. see. memang gila camera., haha. Me wit Ilah


ni baru kat luar, belom lagi masuk dalam muzium. Haha. Rasanya kitaorang bukannya pegi tgk sangat pon apa kat dalam tu. tengk tu tgk lah, yang lebihnya pegi bergambar je. haha. dah nak buat cemane, sifat semulajadi kot. pantang nampak camera,. normal aite? kehkeh. So kita masuk pulak kat dalam.. cekidauuuuut~


ha ni baru la kat dalam. Kenalkan, Jieha. 



di mana ada camera, di situ ada kami~





Kategori pesawah berjaya pada tahun ini dimenangi oleeeh~ jengjengjenggg~ Hanim n Eyraa!








yeahh, Puncak Gunung Keriang berjaya kami jejakii!

kalaulah bilik aku berdinding gua macam ni kan best~ Seyes, rumah idaman scha dulu dinding camni ah~



\
Ni kat tangga sebelum naik tingkat yang ada lukisan mural tu~

yeahh~ we all dah sampai kat Puncak Gunung Keriangg


kat sini lah terletaknya lukisan tu. DIsini, kita seolah2 ada kat Puncak Gunung tu lah. kita boleh tengok pemandangan kat sini. Seyes real gile wa cakap lu. Tenang je tengok. Ada macam2 suasana yang kita biasa tgk kat kampung2 ni. Kat atas ni, seat kita tu akan berpusing sendiri, sampai lah kita boleh tgk seemua lukisan2 ni.. 


See, indah kan? Ops bukan yang depan, tapi background tu, ekeke




NI cikgu geografi scha merangkap guru kelas 3G. Cikgu Lailaa




IMPRESSIVE!



myGodd, muka dah berminyak dah~



Myra~



yeah kami lagi! Haha




See, macam ni pon bole..











Opss





Oke sampai disini sajaa. Terbanyak plak gambar2 tu., Haha biarkan aje. Lepas muzium padi ni kitorang gerak ke Pusat Sains pulak yang terletak deekat je ngan tempat ni. Kira nak pegi pn jalan kaki jelah sebab dia didalam satu kawasan. Till then, byebye!


To be continued..





Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...