Jumaat, 5 Ogos 2011

Cicakkkkk!

.


Okay kisah ni berlaku pada pagi kelmarin. Pada suatu pagi, ada seorang budak perempuan yang sedang bersiap siap untuk ke sekolah. mula2, dia dengan bersemangatnya pergi ke dapur untuk mencari makanan. Tiba2 dia teringat yang hari ni puasa. Okay dia pun terus mencapai beg di dalam bilik lalu bergegas untuk memakai kasut. Ini kerana dia telah lambat untuk kesekolah. Dia tidak sanggup dirotan diatas pentas ketika perhimpunan pagi di sekolah!  Dia terus menyambar kasut lalu memakainya. Tiba-tiba, dia rasa ada sesuatu yang telah dipijak olehnya. Lalu dia terus bukak semula kasut tadi dannn

.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.


cicakkkkkk!



Haha.. Terkezutt okayy.. Bersemangat aku nak cepat2.. Nasib aku terpikir nak bukak tau, awalnya aku ingat tali kasut je. dah tali kasut kang memang terbiar je dalam tu.. Aku dah berdiri nak jalan dah, pastu cakap. tengok lah kejap. Bukak2 je, amek kauu.. Cicak! Haha.. lepas tu ape lagi, cepat2 ketuk kat luar rumah. Sekali tengok sampai mata dia pun dah jadi ape dah. sebab aku la.. haha.. Padan muke kau cicakk.. Aku nak cepat, boleh pulak beradu kat dalam tu..


Mak aku dah pesan semalam, simpan kasut tu. Aku terlupa, duk la kat luar rumah. Eh tapi nasib cicak, kalau Katak? Haa, tak pakai dah la aku kasut tu. hoho. 


Apa tengok-tengok?


Haa, amacam? korang pulak ade tak pengalaman macam ni? Story morry laa.. hihi

okbai, chaw chin chaww!



P/S: Maaf untuk penggunaan 'AKU' pada yang lebih berusia :)

12 Dah komen.. Anda?:

diana berkata...

ei..
gamabar paling geri hari ni..
hahaha...

katak dalam kasut tu biasa masa akak kecik dulu..
tak sanggup nak inagt balik.
gerun!

Scha Aryana berkata...

@diana

hehee.. kann, adehh ngeri betull

•♥.• nurrul ♥•..• berkata...

eeieiii... cicak ! geli lah.. kenapa erk ? huhuhu .. jom baca nurrul punya pulak ! my first experience till sekarang terbayang2.. :(

http://youismysoul.blogspot.com/2011/08/katak-oohh-katak.html

Scha Aryana berkata...

@•♥.• nurrul ♥•..•

hehee.. tu la, sangat geli dengan dua makhluk ni~

Qaseh berkata...

ok dik, akak pun paling tak suke cicak... boleh mooddyy satu hari kalau ade kes2 dgn cicak ni... T__T

Scha Aryana berkata...

@Qaseh

hehee.. yeke? sha geli kat bende2 macam ni..

Ain berkata...

kite ad pengalaman nak pakai topi keledar , tetiba rasa cam ada benda atas kepala. tengok tengok KATAAAKK!! mau tak jerit sepuas aty.dah la lewat nak g sekola.kena jerkah ngan ayah baru berhenti jerit hee :')

Scha Aryana berkata...

@Ain

haha, mak aii.. dalam topi keledar.. jenuh menjerit lerr.. hee

Scha Aryana berkata...

@Ku Azhar

hahaa, comel la sangatt.. comel mcm ku.. hihi ;)

Amri Abd Rani berkata...

dulu ms kecik2 suka tangkap cicak bg kucing makan.... la ni malas dah, kucing pun suka mkn friskies.... huhu

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...