Isnin, 6 Jun 2011

Takut dan Susah Makan Ubat? Ada Cara Lain yang Lebih Senang!

.



kihkih.. scha batuk2 skang ni, so teringat la kat ubat.. Ade sape2 susah nak makan ubat jugak ke? haha.. Scha memang susah, kalau demam ke ape, memang tak makan ubat.. kenape? tak lepas la nak telann.. tapi mak bising suh makan jugak.. selalunye mak tunggu tengok sendiri scha makan ubat.. katenye, takut scha buang je.. kihkih, mane taw ni makk.. 





Bagi Scha, cara ni lah yang paling mudah untuk menghilangkan ketidaksedapan ubat tu.

  1. Hancurkan ubat tu sampai dy jadi macam serbuk tu..
  2. Bancuh la dengan air. Letak air biasa je laa kan..




    haa, dah sudah pn! pastu minum je laa air tu.. kihkih. tapi, scha, lepas minum air tu.. cepat2 minum dengan milo taw. jadi, dy tak rasa laa ubat tu sangat.. masih berkesan ke tidak ubat tu ye? hehee, asalkan dah makan ubat. ye dak? hikhikk..

    22 Dah komen.. Anda?:

    Cik Ezy berkata...

    haha..
    xprnh try lg cara ni..
    bse maen telan je ubt..
    hihikk

    bersama kak Es berkata...

    susah telan ubat rupanya yeee :)

    anak Kak Es letak susu pekat :P

    Scha Aryana berkata...

    @Cik Ezy

    hehee, scha tak penah telan ubat T_T

    mottymot berkata...

    kes kita same. tak reti plus suke makan ubat. yuckkkk !

    syrupmasin berkata...

    haha..mak selalu buad dulu mase kiteorg adek beradik kecik2 :D

    Scha Aryana berkata...

    @syrupmasin

    hehee, scha sampai skarang macam ni.. hikhik

    amniey91 berkata...

    cik Am pun xsuka gak...

    cik Am dtg n follow blog ni dr blog bujang.

    jom terjah blog cik Am..:)

    http://amniey91.blogspot.com/?zx=1e56554563a9c4b7

    AesyaZealous berkata...

    aihh da besar pun xreti telan ubat?? pahit kot kalau hancurkan..huhu..lagi senang telan.

    tak aci kot minum dgn milo!! hahaha

    Scha Aryana berkata...

    @AesyaZealous

    hahaa, memang pon.. tapi nak buat cane, mang xreti telan ubat.. hehee

    siti kektus berkata...

    kan lagi pahit kalau hancurkan,

    kite letak ubat tu betul2 dekat ngan anak tekak tu, pastu terus telan air,
    semua ni dengan kadar pantas, ;)

    Scha Aryana berkata...

    @siti kektus

    hehee.. yeke.. kene try jugak la.. haha

    msredcheesecake berkata...

    CIK SCHA,
    MSRED BUANG TERUS UBAT TU HEHEHEE....TANAK MAKAN UBAT...TAKDE RASA CEKELAT...

    cpahniza berkata...

    lagi pahit klu wt cmtu sbb pnah wt n ketegaq gk nk mkn obat...huhu

    HaNa Hani berkata...

    wo...xpenah nak try lagi..slalu kerat ubat tuh then makan ckit2
    seksa jee
    ^_^

    VFx Crewz berkata...

    ohh, ramai juga rupanya yang tkut mkan ubat, sama larr dgn aku, aku kalau ubat tablet nie mmg sukar sgt nak telan, tapi kalau ubat yg jnis cecair tuww steady jeww ..

    Scha Lalala berkata...

    @msredcheesecake haha kan msredd.. tak sedap lak tu ;)

    Scha Lalala berkata...

    @cpahniza hehe scha pn tau, tapi nak wat cane, susah nak mkn jenis tablet tu. kihkih

    Scha Lalala berkata...

    @HaNa Hani scha laagi tak sanggup mcm tu. hihi

    Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...