Jumaat, 11 Mac 2011

Bagai Kassim Selamat kehilangan Sabariah??

.


Salam..

Entri ni mengenai bidalan. ape tu bidalan? budak skolah jangan cakap xtaw,sepuk kang. budak tak skolah pon same la.. yang seperti,bagai tu.. oh ye, nak buat karangan kene banyak guna bende ni taw,baru tip top!

korang minat citer2 P.Ramlee tak? haa, jom tengok.



Bagai Anjing Beranak Enam
Bagai Cik Nurkiah beranak sepuluh ( Masam Masam Manis )
MAKSUD : Seseorang yang tersangat kurus tapi makna yang satu lagi, mantain potongan badannya biarpun dah beranak ramai.


Bagai Si Buta Kehilangan Tongkat
Bagai Kassim Selamat kehilangan Sabariah ( Ibu Mertuaku )
MAKSUD : Seseorang yang hilang pedoman semasa melakukan sesuatu sebab hilang petunjuk atau sember inspirasi.


Seperi Cicak Makan Kapur
Seperti muka dilumur kapur ( Raja Kapoor ) ( Seniman Bujang Lapuk )
MAKSUD : Seseorang yang tak dapat berkata apa apa kerana mengalami sesuatu yang memalukan disebabkan kebodohan sendiri.


Seperti Kera Kena Belacan
Seperti tarzan malaya pekena belacan ( Labu Labi )
MAKSUD : seseorang yang tak bolah duduk diam kerana sesuatu sebab.


Bagai Isi Dengan Kuku
Bagai Ghazelli dengan Engku Zaleha ( Antara Dua Darjat )
MAKSUD : Kasih sayang, cinta, atau tali persahabatan atau percintaan yang begitu rapat.


Bagaimana Acuan Begitulah Kuihnya
Bagaimana Mahfuz (bapak) begitulah Harun (anaknya) ( Anak Bapak )
MAKSUD : Seseorang anak itu akan menurut budi dan peragai ibu bapanya. Like father like son gitu.


Seperti Pungguk Rindukan Bulan
Seperi Combi rindukan Abang Bidin ( Ibu Mertuaku )
MAKSUD : Seseoarang yang berdukacita kerana merindukan seseuatu / seseorang tak tidak mungkin akan diperolahinya.


Seperti Si Buta Baru Celik
Seperi Si Osman Jailani ( Kassim Selamat ) buta baru operate ( Ibu Mertuaku )
MAKSUD : Orang yang baru keluar melihat tempat orang lain.



haa,dah la tu. selamat mencuba ye. babaiii



SUMBER : 100%  MAJALAH UJANG


.

14 Dah komen.. Anda?:

paan sabri berkata...

owh ingat wat research sendiri td.. lol


paanthology: si chelaqa

Scha Aryana berkata...

@paan sabri

haha, research amende.. eh,research jugak la ni.. hehe

Muhd Fadil berkata...

haha..
kat majalah ujang pun banyak benda best, tapi kena copy la sikit2.. haha..

gigiAriEma berkata...

memang kena letak mende2 nih kan dlm krgan.. hehe
dulu gigi kemain hafal dgn kwn2 ni..haha

apik pehe berkata...

hahaha..layan lg ke ujang?
apik da lama x layan majalah tu

Scha Aryana berkata...

@apik pehe

hehe.. layan gitu2 je.. xfollow pon.. ^^

mera zati M.z berkata...

eyt awk!!

http://devilviernes.blogspot.com/2011/03/follower-bertuah-777-mood-syukur.html

heheeee~~
:p

cacing berkata...

bagai cacing yang hensem ada tak? hehehehehe

Scha Aryana berkata...

@cacing

haha, xtawu lah pulak yang tu..

storyfromme berkata...

peminat setia p.ramlee rupanya :)

Scha Aryana berkata...

@storyfromme

sape? saye? hehe. boleh la.. amek dari magazine je tu..

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...